Recomanacions de proveïdors i serveis (1a part)

Detall de tres de les plantetes que vam regalar als convidats.

Acabo de penjar un vídeo curt a Instagram (no l'havia usat mai; és un compte privat) perquè els alumnes de l'institut em vegin, que tenien ganes de veure una fotografia del casament. Fa goig rebre'n les felicitacions i que diguin que voldrien tenir-me de professora el curs que ve. El curs que ve, que ja està tan a la vora. A part de contestar-ne els missatges, el que he començat a fer és escriure ressenyes a la xarxa sobre els proveïdors que ens van oferir serveis el dia del casament (de pagament o no). Així que aprofito per fer-ne una petita llista aquí, amb quatre paraules sobre cadascun d'ells. Tot va sortir de forma immillorable, però això no vol dir que alguns no et facilitessin el procés més que els altres o no te'l fessin més agradable, per tant vull valorar-ho en conjunt, des del dia 1.

Eines electròniques gratuïtes que m'han servit molt:

1. Sense cap mena de dubte, l'aplicació (també en versió web) de Bodas.net (https://www.bodas.net/), troballa de J.: per descobrir i contactar amb proveïdors i pel calendari per planificar les tasques del casament, en el qual en pots afegir de noves. Atenció: finalment, vaig descobrir que pots modificar la data de les tasques i val la pena fer-ho: n'hi ha que no estan gaire ben situades (s'hauria d'avançar la trobada amb l'agència de viatges i la trucada al fotògraf per reservar la data, per exemple, mentre que n'hi ha d'altres que no urgeixen tant). També hi ha fòrums, als quals al final estava enganxada per pura xafarderia. A través dels fòrums em vaig assabentar que hi ha llibres/agendes en les quals ja hi ha un cronograma fet per als preparatius i molts de consells (no ho puc recomanar perquè ho vaig descobrir força tard i no me les vaig comprar, però semblen molt completes). Molt recomanable.

2. Els administradors del web han creat també una aplicació per crear l'àlbum (privat) electrònic del casament amb les fotografies dels convidats i es diu Wedshoots. Les fotos es descarreguen en bona qualitat. Val molt la pena: les fotografies del retratista trigaran a arribar i cada convidat ho viu a la seua manera. Al nostre àlbum no en paren de penjar. No veig que es pugui fer el mateix amb els vídeos. N'hi ha alternatives de parla anglesa. Nosaltres vam avisar abans, vam incloure el QR a la invitació i al cartell de benvinguda, però els convidats hi han entrat realment després del casament (en alguns casos necessiten instruccions detallades per WhatsApp). Malgrat que teníem etiqueta per a les xarxes socials, aquesta ens va semblar la millor opció (hauria d'evitar Dropbox, grups de WhatsApps, a mesura que la gent s'hi acostumi). La gràcia de penjar-les al moment és que l'endemà ja les tenim i no una selecció. Molt recomanable.

3. Pinterest. Per agafar idees de decoració, detalls, pentinats, rams... (i scrapbook). Molt recomanable.

Valoracions honestes:

Unes quantes paperines de les que vam repartir a l'entrada del monestir, juntament amb els ventalls blancs i un "gràcies" a l'etiqueta.

4. Monestir de Sant Cugat del Vallès: és un lloc preciós, on vaig viure des dels tretze anys, és la parròquia on em vaig confirmar. Ens han tractat molt bé, mossèn Carles va fer una cerimònia preciosa i un discurs molt pensat per a nosaltres que va emocionar els convidats, el curs prematrimonial està ben pensat (tot i que en el nostre cas el grup donava poc joc perquè ens va semblar que les parelles no acabaven de soltar-se i allò no era cap examen) i el donatiu mínim recomanat no és excessiu. Flexibles amb les dates i la tria del capellà que oficiaria la cerimònia. Hauríem agraït més organització en el sentit que fins passat Nadal no sabíem quant seria i que no està clar on preguntar cada cosa (hi ha un telèfon i una adreça al web on ens diuen que ens podem adreçar si ens sentim perduts, però jo no vaig obtenir-ne resposta). La persona que s'ocupa de la música, en realitat, també gestiona la part logística. A la sortida, l'arròs està prohibit, però no els pètals. De totes maneres, l'organitzadora (voluntària) del monestir, que a nosaltres dos ens va tractar molt bé, va maldar mes cosines per repartir les paperines abans de la cerimònia i, després, per llençar tants de pètals (érem gairebé 200 convidats i no n'hi havia per a tothom). Va dir que si queia algú ens en faria responsables (m'han contat) i ma mare en va acabar arreplegant. Trobo que si hi ha cap instrucció concreta sobre el tema, ens ho haurien hagut de dir, atès que hi vam anar quatre dies abans una altra vegada. Davant de la façana només hi havia una prohibició de petards. Tampoc no s'entenien amb el fotògraf. Pel que fa a tota la resta, molt ben guiats i assistits (on aparcar, què hauríem de fer). 

No ho canviaríem, però ara ja sabeu què podeu fer i què no. Quant de temps abans s'hi ha d'anar? Per casar-se a l'estiu el torn de tarda està més sol·licitat, però un any abans (no hi ha llista d'espera). T'assignen un número i pots consultar que figureu a la data acordada en una llibreta que deixen a l'entrada, abans del despatxet on et reben (en el nostre cas, J. va reservar data a l'abril o al maig de l'any abans i quan hi vaig anar jo al juliol estava mal copiada). Ens van dir que el requisit d'estar empadronat a Sant Cugat o d'anar-hi a viure com a parella ja no és necessari (amb tot, el complíem). 

Molt recomanable, és clar, però no recomanes un monestir... Vam triar la missa curta i n'estem molt contents.

Ells s'encarreguen de la decoració i no sabíem que també tenien un llistat de músics (i de cançons, entre les quals tries). Al nostre casament ja havíem parlat amb una amiga meua, que ens va recomanar:

2. Divertimento Música: organista, violinista i soprano. Molt recomanable. Són de Sitges. Justament es va casar Nídia uns dies abans que nosaltres i era de lluna de mel, però ho van solucionar tot i va tocar sa germana, Jasmina. Hi va haver convidats (i jo inclosa) que ens vam emocionar en sentir-les. Van assajar aquell mateix dia, unes hores abans, al monestir, que ho va facilitar.

3. El ram de la núvia (el que he triat per il·lustrar l'entrada anterior) i les flors de les solapes són de Flowers by BornayMolt recomanable. No es tracta d'una floristeria qualsevol, sinó d'un taller en què fins i tot pinten i seleccionen les flors de manera personalitzada. Em van fer un ram a mida, molt diferents de la resta que he vist i els ramets de les solapes dels homes de conjunt. També hi vaig encarregar els pètals per a les paperines. Només em van fer patir una mica amb el contacte electrònic, una mica lent perquè deuen anar atrafegats. La primera trobada ja va ser un goig. També ens van facilitar les flors del pastís. En canvi, per proximitat, vam anar al Centre de Jardineria La Noguera per decorar el cotxe de mon pare, el dels nuvis. Molt amables. Jo no volia cap centre darrere. Vam fer cinc rams d'eucaliptus, paniculata, roses blanques i un llaç preciós i modern (amb quatre hauríem fet perquè no té antena, el cotxe). Les flors del restaurant no depenien de nosaltres. Les plantetes dels convidats les vam comprar a la jardineria d'Horta. 

(Això d'escriure recomanacions a totes les pàgines de Facebook costa una mica, però jo també m'he basat en comentaris en línia, els de Bodas.net).

Comentaris

  1. Em sap greu afegir una precisió sobre Bodas.net i les crítiques negatives. Si no recomanes un proveïdor, com Espai Boda Orli, no et deixen justificar-ho (desapareix la casella). Noies que han escrit cròniques de casament negatives a l'espai de cròniques sembla que han estat eliminades (es comenta als fòrums i jo tampoc no hi he pogut accedir) perquè criticaven durament un proveïdor. Això fa que sigui una font esbiaixada i menys fiable, tot i que a mi em va ajudar molt amb els preparatius. Jo sempre tinc molt en compte els comentaris (a Booking, Yelp quan vivia als EUA, aquí) més enllà de la puntuació.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada