Arts First 2016


L'any passat vaig tornar del congrés de Toronto per l'Arts First. Aquell dissabte tenia un altre acte a Harvard i vaig retratar-vos les flors que vaig trobar de casa a la universitat i d'allí a la recepció final. Feia bo, molt bo, després d'un hivern tancats i per la finestra ens arribava la música del festival d'art de Harvard, que vaig visitar l'endemà. Em va encantar. En guardava molt bon record i, com que dura sempre tres dies, enguany no em volia esperar fins al darrer. Divendres vaig agafar el programa a l'Oficina Internacional, on havia anat perquè em caducava una signatura de la documentació que necessito cada vegada que entro al país (per si de cas, no fos que al darrer moment decidís fer una inscursió al Canadà en cotxe) i vaig buscar de seguida si tornaven a fer el recital de contacontes, però no estava programat. Així que, encabat de fer dia de biblioteca, ens vam trobar amb A. (que em va presentar M., catalana) per anar a escoltar Jazz a la Plaza. Ja sabeu que totes les actuacions van a càrrec d'alumnes de la universitat, dels clubs nombrosíssims que hi ha i són gratuïtes i obertes al públic. Per a les obres de teatre, s'ha d'enviar un correu perquè les entrades són limitades, però a mi m'interessaven les actuacions musicals, tot i que també vaig suggerir a L. anar a la filmoteca de la universitat a mirar pel·lícules. No s'hi va animar i dissabte vaig tornar passejant a casa (no ho faig mai; sempre agafo el metro), però feia sol, malgrat l'aire gelat, i tenia ganes que em toqués.


També hi havia pintures i escultures. Aquesta era de gel, a la Harvard Yard, a la vora de meu departament. La primera fotografia és de divendres a la tarda; la segona, de dissabte. És art degradable, del que evoluciona durant la representació o exposició al públic. La peça apel·lava al canvi climàtic i estava basada en la forma de l'escultura del Sr. Harvard, pel que vaig llegir. Hi havia sempre un jove amb la samarreta lila de l'Arts First vigilant-la, tot i que estava barrat. 


Divendres vam treure el cap al jazz de l'envelat, però vam acabar a la Burdick, amb pastissos i xocolata, perquè M. no hi havia estat mai. Dissabte hi vaig anar amb L., a qui feia setmanes que no veia: vam anar a una de les cases de Harvard a veure fragments de musicals de Broadway (potser perquè ara n'entenc tota la lletra o perquè feien bromes basades amb la rivalitat Harvard-Yale, però la peça de Chicago va ser la meua preferida, i això que vaig veure el musical complet a Nova York fa uns anys i no va ser el que em va agradar més. També van fer Grease). Encabat vam anar a la carpa a veure balls sobre diverses cultures. Em vaig deixar encisar per l'actuació de dansa clàssica de la companyia de ballet de Harvard. Ja sabeu que el ballet clàssic m'agrada molt, tot i que hi vaig molt menys del que m'agradaria. També vam escoltar grups d'a cappella davant de l'estàtua de Harvard. J. va trobar que era molt gaciós, quan l'hi vaig explicar. A mi em va agradar molt. Hi havia més ambient dissabte que divendres, però a l'envelat hi feia massa fred per quedar-s'hi fins a les set.


Avui volia tornar-hi perquè feien una competició de bandes de música i a Harvard Square s'havia de celebrar el Mayfair i volia veure el concurs de dibuixos de guix al terra, però l'han ajornat per la pluja fins a mitjan maig (aquests mesos tornen un munt d'activitats de les que m'entusiasmen, però no les deuré repetir totes, a més, fins al juny no és temporada alta). M'he quedat a treballar tranquil·lament tot el dia.


Aquí el curs ja s'ha acabat, però les biblioteques i la universitat segueixen oberts i els professors disponibles si els necessites, de manera que, tot i que no queden gaites seminaris ni classes, és la millor època per fer recerca sense perdre's cap xerrada interessant. Just abans que comenci l'època de congressos (enguany m'he moderat, perquè m'interessa deixar ben acabat el projecte que vaig presentar i tenir temps per cloure aquesta etapa com Déu mana).

Comentaris

  1. ¿No fuiste al South Market al final el domingo? Pensaba que ibas a ir.... yo al final este fin de semana lo he pasado en casa tranquila y creo que el fin de que viene va a ser igual... pero ya me desquitaré los siguientes ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quería hacerlo todo seguido para aprovechar el tiempo, pero cuando cancelaron Mayfair vi que era mejor pasarme el día trabajando sin distracciones. Voy a ir cualquiera de los siguientes. :)

      Elimina
    2. Sí, además supongo que no era el mejor día con la lluvia para ir y hasta octubre hay tiempo de sobra, bueno tú hasta julio.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada