L'estiuenca Miami!

Des del mòbil.

Ahir a Boston estàvem a vuit graus, feia un dia gris i esperàvem tempesta quan al migdia F. i jo vam encaminar-nos cap a l'aeroport. Poc ens pensàvem que, per les condicions meteorològiques, perdríem el primer vol i l'enllaç i que, per ineficiència de United Airlines, també els vols posteriors de transbord. Al final vam arribar més de hores més tard de l'hora de sortida prevista a Miami, a les dues de la matinada i sense més remei que agafar el darrer taxi que quedava a l'aeroport. Al final vam arribar a l'hotel, que sembla un motel de carretera per fora però no ho és i està a Coral Gables a Miami. Feia temps que no viatjava amb amics. Aquest cop,F F. em va proposar d'anar al seu viatge de comiat del país, on pensava anar tot sol. Tornem demà, així que només teníem avui com a dia sencer i el primer no el vam poder aprofitar.

Només arribar, a l'aeroport vaig canviar l'abric, guants, bufanda, jersei i samarreta interior de màniga llarga per una sanarreta ratllada de tirants. Estàven a 29 graus a les 2 de la matinada. Faun temps deliciós i hi ha ombreta (tot i que no m'he parat de posar protecció solar, no hem estat al sol, a més a F. li encanta anar de compres i, com que aquí la roba és més barata -i el tren, el menjar-, hem anat a un centre comercial i, malgrat la meua reticència inicial, m'he comprar uns pantalons curtets (!) i un vestit i he estenar els pantalons de seguida perquè la faldilla que duia em queia). Però hem començat per les primeres fotografier, la Universitat de Miami.

El primer que he vist són les palmeres, com a LA, els motels, els molts Burger Kings i McDonalds, el color ocre de les parets dels edificis i l'estil arquitectònic similar, que se suposa que és una barreja d'estils europeus, la ciutat horitzontal, el trànsit, l'amabilitat de la gent, el bilingüisme castellà/anglès, tot i que nosaltres hem funcionat en anglès i jo he fet d'intèrpret al restaurant cubà on hem sopat. Hem agafat tot tipus de transport públic.

Hem anat a la Long Beach de Miami després de dinar. De fet, hem entrat a la zona de piscines (espectacular, mai mo n'havia vist tantes juntes) d'un hotel i d'allí, a un passeig entre palmeres que voreja la platja. F. s'ha quedat en un banquet, però jo m'he tret la roba (ja duia el biquini davall) i he anat a nadar a la platja una estona: l'aigua transparent, oceà, l'arena blanquinosa.

I, quan m'he eixugat una mica, hem anat a Downtown, el centre, amb gratacels i l'Arena, la sala de concerts on en començava un de Rihanna (ha estat un sltre espectacle, veure el vestuari de la gent que entrava a l'estadi) i el port (Bay Harbor). No era un pier, però sí que hi havia un espai paregut al de San Francisco, amb botigues, restaurants fora, a la vora del port i F. m'ha explicat històries d'un asassinat allí. Hem sopat menjar cubà (la primera vegada per als dos): primer, hem fet aperitiu de calamars a la romana i empanadas amb formatge i guaba, una fruita tropical (m'ha encantat, aquesta combinació), encabat un plat principal on hi havia una mostra de tot tipus de carn i arròs amb fesols i, de postre, flam de formatge. De nit, hem agafat el tren que sobrevola la ciutat. Heu de tenir en compte que les distàncies amb bus, tren i el tramvia automàtic són llargues i que hi ha trànsit. A mi em feia molta il·lusió entrar a la Venetian Pool, però aquest mes està tancada fins divendres, que comença un macroconcert. Demà anirem a Little Havana i a Little Haiti, Coconut Grove i el darrer centre comercial abans
de tornar! Ja tenia ganes de sorprendre-us i, el cap de setmana, visita de la família una setmaneta!
La platja impressionant, llarguíssima, que havia vist fa anys des d'un avió després d'un transbord. Al vespre, un ambientàs a la ciutat, sobretot a mesura que baixes, platja avall.

I F. atreu la gent, els dóna conversa o n'hi doneu, l'identifiquen com a brasileny... Hem xerrat amb uns quants personatges, o més aviat ell, que s'hi sent com peix a l'aigua! Encara no he trobat postals!! Hem tornat a l'hotel amb el monorail autoconduït.

1. Nosotros nos hemos quedado en Coconut Grove y en Miami Beach, mucho mejor zona la segunda con diferencia. A la zona cubana no fuimos porque cuando le pregunté a una señora en la parada del bus, me dijo que si no iba a comprar café que mejor no fuese, porque era peligroso y no había nada. Nos quitó las ganas de ir con lo que nos contó.

Por cierto hoy he "conocido" a una chica de Barcelona.

2. ¿Es nueva? Pues nosotros hemos ido a una pastelería que te hubiese encantando (la de Fb). Si vuelves, apúntatela. Algo que me ha sorprendido mucho es que me he sentido segura en todos los sitios que hemos visitado, todo muy tranquilo (esperaba algo más como LA o SFO, con otro estilo). No nos hemos adentrado mucho en el barrio pero F. se ve que pasa por cubano y la que hablaba en estos casos era yo, así que entre la lengua y el aspecto, sólo les extrañaba que hablásemos en inglés entre nosotros. Pensama que sería un viaje muy relámpago, pero me ha parecido más fácil de visitar que otras ciudades a pesar de ir en bus a casi todas partes y además él usaba el mapa del móvil, que yo voy sin 3G ni localizador.

1. ¿Mejor la segunda por el ambiente? Porque la primera también me ha parecido muy bienestante. Muy sorprendida, aunque la ciudad es tan larga (horizontal), que ya sé que he visto una parte.

2. Miami Beach me parece mucho más turística, más lo que esperaba de Miami. Coconut Grove me pareció más aburrida, residencial...

Pues nosotros en el centro de Miami pasamos miedo durante el fin de semana... En Miami Beach a ninguna hora.

3. Ah, sí, es verdad, yo he comentado lo mismo a F., porque la verdad es que Miami me ha sorprendido (la esperaba masificada, sobre todo por el spring break), con pobreza a la vista (como en LA) por la inmigración. Lo del fin de semana recuerdo que me lo contaste. Es muy interesante tenerlo en cuenta: fin de semana y "downtown" = vacíos. Ayer me dio la imprensión de que la gente sale cuando se empieza a poner el sol, pero a la mejor era porque íbamos bajando por Miami Beach...