Nova York que no coneixia


Segueixo des del mòbil.

Com sabeu, fa quatre o cinc anys vaig passar 18-19 dies a Nova York i vaig poder-la explorar tal com volia, malgrat que era gener i hi va haver grans tempestes de neu. Aquest cop, ensenyant-la a la família, m'he adonat que ho tenia tot molt fresc i que, tot i que el viatge Boston-Nova York és barat, no m'hi caldrà tornar durant una bona temporada (la ciutat és espectacular, característica, no es pot confondre amb una ciutat europea, però també t'arrossega en un ritme frenètic i té la cara decadent, salvatge i mofeta). 

Ara també m'adono d'aspectes que per a mi aleshores no tenien sentit, com el fet que la gent m'indiqués pel carrer que s'acostava una tempesta de neu forta, que havia de proveir al supermercat i quedar-me tancada l'endemà. No cal ni dir que aleshores no els vaig fer cas; ara sé com se sobreviu aquí una tempesta de neu rere una altra (i sí, el dissabte ens va nevar a Boston i encara esperem neu dilluns i dimarts: ni tan sols el riu Charles no s'ha acabat de desglaçar).

Però avui no us volia parlar de rutes, que al capdavall són fàcils de planejar per a una ciutat de la qual tenim tantes referències cinematogràfiques (i de sèries), sinó de les petites descobertes arquitectòniques que hi he fet: de la primera ja us en vaig parlar, es tracta del Memorial 119, que també es veu en aquesta fotografia feta des de dalt de l'Empire State Building (ah, i trieu l'opció que no inclou la pel·lícula prèvia en 4D, tot i que jo me'n vaig riure molt amb la bestiesa dels forats negres).


La High Line, el parc "verd" (l'època no era la que més s'adeia amb la verdor) és una zona verda creada tot seguint el recorregut de l'antiga via de tren i hi ha escultures contemporànies pel voltant. És com una via verda elevada. Vaig fer les fotografies per recordar-me de parlar-ne, però qui va extreure'n bones imatges ca ser M.

Al voltant hi feien obres. El Palau de Congressos també està allà a la vora i és un dels edificis destacats quant a arquitectura (ep! I el Carpenter Buildong de Harvard; a Cambridge, és clar!).

Estàvem ben cansats, aquell dia, atès que a les tres de la matinada va saltar l'alarma d'incendi de l'hotel on érem, vaig baixar empijamats i no va deixar de sonar en tota la nit. L'hotel no es va ni excusar. 

Una altra anècdota. Féiem coa en un Starbucks per anar al lavabo (per a homes i dones). 20 minuts de coa. Arriba una americana amb poques ganes d'esperar-se. Avança fins al primer de la fila. Li paga 5 dòlars a canvi de deixar-la passar (i no, ell no es posa al lloc d'ella, sinó que s'embutxaca els diners i hi va darrere i els altres no cobrem). Als EUA tot té un preu. Tot es pot comprar.


I, finalment, aquest és l'edifici de ciències de Columbia University:


que jo coneixia millor per aquest edifici:

I vosaltres, coneixíeu aquests racons? Us han estranyat les anècdotes?

P.S. Demà a la tarda tornaré a casa (de moment el mòbil no em deixa contestar-vos els comentaris, amb la il·lusió que em  fan!). Us penjo les fotos de la High Line de M.:





Comentaris

  1. Jo crec que tardaré molt a anar a Nova York. En fi, no se sap mai...

    Això de la cua és curiós. M'ho havien contat d'Equador, on hi ha fins i tot gent el "treball" de la qqual és fer cua.

    Ací al Marroc no ho he vist per anar al bany. Però per altres cues, sí: tot té un preu. I si eres dels que no vols pagar, doncs eres sempre l'últim, que és el que ens passa a molts ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que interessant! Treballar d'això és ben estrany... Els del local saben que fa negoci amb això i si no li demanen el lloc, arriba el primer i torna al final?
      M'agradaria llegir un apunt les coes al Marroc! O a Tetuan.

      Elimina
    2. Seria un apunt sobre les "no cues". Fins ara només he vist "cues" a dos llocs on donen número: a correus (la part del banc) i a l'ajuntament, des de fa poc, per legalitzar documents. A la resta, no hi ha cues: és més aviat un "sálvese quien pueda". Amb pagar em referia a pagar perquè et facen certs tràmits més ràpidament (o el que per a nosaltres seria "a una velocitat raonable").

      Elimina
    3. Demaneu-ne un resguard, del pagament extra, també! :D

      Elimina
  2. Segur que és possible viure anys en una ciutat com Nova Youk i continuant escrivint apunts sobre "Nova York que no coneixia". És el que fascina de les grans ciutat, no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! A més les ciutats són dinàmiques i canvien, però Nova York no m'atreu per viure-hi, massa frenètica, t'hi sents arrossegat, poc humana. Si ho fes, però, m'agradaria freqüentar les funcions de ballet clàssic (a Barcelona seria difícil).

      Elimina
    2. Difícil? Tot depèn amb què es compare ;-)
      Jo crec que tampoc no hi viuria, a Nova York. Però com t'he dit abans: qui sap?

      Elimina
    3. Jo tampoc no gosaria afirmar-ho. Qui sap! Poc em pensava fa uns anys que acabaria vivint als EUA o el teu R. a Tetuan, tat?

      Elimina
  3. Me he quedado helada con lo de la cola!! No protestó nadie??? Nunca lo he visto aquí en Boston, aunque intento evitar los servicios públicos a toda costa... incluso más que el metro jijiji

    Yo tampoco viviría en Nueva York, al menos por elección, pero reconozco que es una ciudad que tiene miles de cosas y en la que es difícil aburrirse. Esa es otra de las razones por las que adoro Boston, está lo suficientemente cerca de Nueva York como para ir cualquier finde, sin tener que vivir allí y soportar las desventajas de la Gran Manzana ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yo soy igual! :D pero cuando te pasas el día haciendo turismo, acabas presenciando estas cosas! :D aun así (y no descarto ir más si me interesa alguna exposición, por ejemplo) en Boston siempre hay un montón de actividades y aunque pensaba que saldría más por el momento hay más cosas que me gustaría hacer de las que finalmente puedo! Eso sí, también me encanta el ambiente de NY y las luces (sigo pensando que en Boston-Cambridge-Somerville la iluminación de las calles por la noche es demasiado pobre).

      Elimina
    2. Claro! Llevo más de 2 años en Boston y aún tengo pendientes un montón de sitios a los que ir o actividades por hacer... pensabas que saldrías más?? pero si no paras!! jejejej

      Yo también pienso igual de las luces.... sobretodo en invierno que oscurece tan pronto tendrían que tener un alumbrado público más digno pero ya ves que parece opcional de cada casa tener su propia luz.

      Elimina
    3. Jajaj ya veo como lo he escrito: me refería a salir de Boston! Hacer excursiones de un día, pero hay tanto que hacer aquí! Mis padres se van dentro de una hora...

      Elimina
    4. Ahh!! Bueno es que durante este invierno ha sido complicado salir mucho...

      Espero que tengan un buen vuelo de regreso!!

      Elimina
    5. Ah! I no protestaron por lo de la cola porque estaba lleno de turistas (excepto ella y el primer chico y su familia) y solo la entendí yo, que se lo traduje a mi madre y a dos españolas que no conocía :D creo que a mí me sorprendió menos.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada