La fi d'una etapa (amb Taikyware!)

Aquest estiu el gaudiré de valent, de fet, ja he començat a fer-ho, perquè ara toca tenir més temps per a mi i per dedicar-lo a les aficions que m'agraden, als amics i a la família. I per pensar en el futur.

Ja us vaig dir que tenia molts projectes que m'havien absorbit darrerament (energia, temps i esforç, però també molta il·lusió). Un d'ells eren els Seminaris en Tàndem, de l'associació ARDIT, que coordinava i dels quals en celebràvem la primera edició. Una bona notícia: els seminaris es consoliden i seguiran el curs que ve. Seguiré formant part de l'organització de l'acte, però n'he cedit la coordinació. De fet, seré la moderadora de la sessió del setembre, dedicada a bruixes i heretges, així que ja sabeu on trobar-me. Un altre projecte són els contes que he anat escrivint, un dels quals, titulat Per molts anys, publicarà Mecènix perquè va quedar finalista del seu concurs de narracions (categoria "La gran corrupció"). Calculen que sortirà cap a l'octubre-novembre. I finalment també es va publicar el número de la Revista de Catalunya, on hi apareixen quatre relats meus més (L'entrevista de feina, Una tarda perfecta al parc, Casa i Quarts de nou). A més, dimarts se m'acaba el contracte laboral de docècia/investigació de la universitat, així que tot apunta en la mateixa direcció. Però, allò decisiu per a aquest tancament de cicle, és... que he acabat de redactar la tesi doctoral, el motiu més important pel qual he estat apartada d'una part de la societat el darrer mig any.

La vaig acabar d'escriure fa unes setmanes i aleshores vaig començar a buscar cases d'impressió de tesis. A la universitat hi havia cartells d'una empresa anomenada TAIKYWARE, especialitzats en edició de llibres (no ho descarto) i de tesis doctorals a través d'Internet. Estava escrit en català. Aleshores m'hi vaig posar en contacte i em van atendre de seguida, però just una setmana després una amiga es va doctorar i vaig aprofitar per preguntar-li on havia imprès la tesi. Havia estat en una copisteria presencial. Jo no les tenia totes, imprimir tantes còpies de la tesi sense arribar-la a veure? El cas és que vaig anar a la copisteria que m'havia recomanat la meua amiga i, tot i que el tracte rebut va ser correcte, vaig sentir-me un producte més, aquella part del procés no seria especial: hi deixaves la tesi un dilluna, trigaven una setmana a enllestir-la, l'havies hagut de lliurar maquetada pàgina per pàgina, no es feien responsables dels errors que podies haver introduït en maquetar-la i NO EN VEURIA CAP PROVA? Allò em posava molt nerviosa i vaig trobar que les explicacions no eren tan completes com hauria volgut, no entenia què era tot allò del disseny de la coberta i les opcions múltiples de format. Així que vaig tornar a escriure a TAIKYWARE. Em garantien que es mirarien la disposició de les pàgines, que me n'enviarien una còpia gratuïta impresa a casa abans de procedir a la impressió final, perquè la revisés i els en donés el vistiplau i només encabat ho imprimirien tot. Finalment, fins i tot vaig contractar el disseny de la portada.

Així que, la setmana  passada els vaig enviar el document de la tesi per Internet. Em van trucar, em van escriure, van contestar les meues preguntes i dos dies després d'haver pagat la primera meitat del preu final, ja tenia a casa la tesi de prova. Estava perfecta. Vaig confirmar que havia quedat bé i me'n vaig anar de viatge una setmaneta, amb la tesi en bones mans. Vaig tornar divendres a la nit i tenia les còpies de la tesi esperant-me en una caixa. Quina tranquil·litat! Us recomano que, si us trobeu en la mateixa situació i fins i tot si sou patidors de mena amb aquesta mena de tràmits tan delicats, contacteu amb Taikyware. N'estic molt satisfeta i el preu és competitiu. Han fet tot el procés ells, sense necessitat que jo em posés a dissenyar tapes (la meua és molt senzilla, però té color) ni hagués de patir per la disposició de les pàgines o el format. Ha quedat molt bé. No us en penjo fotografies per garantir-ne la confidencialitat, però alguns de vosaltres ja n'heu rebut fotografies per Whatsapp. Ara queda dipositar-la, és clar, i després la defensa. Però encaro l'inici de la nova etapa amb molta il·lusió!!


Comentaris

  1. Molta sort! I molta enveja per tants de projectes!

    El "llarg viatge" no ha estat tan llarg: tres setmanes a les illes Açores. Ja et faré arribar l'enllaç a l'àlbum, quan el faça! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uauuuu!!! Tres setmanes?!!! Quines ganes de veure l'àlbum! Bé, passar de molts de projectes a pensar com trobar feina es fa una mica estrany. Per sort és estiu i tothom està de vacances i enguany sóc jo la que en puc gaudir tot el que vulgui! Tinc una postal amanida per a tu, amb segell i tot ;p ja saps com em costa la fase del segell!

      Elimina
    2. Uauuuu!!! Tres setmanes?!!! Quines ganes de veure l'àlbum! Bé, passar de molts de projectes a pensar com trobar feina es fa una mica estrany. Per sort és estiu i tothom està de vacances i enguany sóc jo la que en puc gaudir tot el que vulgui! Tinc una postal amanida per a tu, amb segell i tot ;p ja saps com em costa la fase del segell!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada