Voluntaris per la llengua! Una aventura enregistrant-me

Aquests dies s'estan enregistrant voluntaris (parlants de les diferents varietats geogràfiques del català) per a una empresa americana que vol treballar amb el reconeixement de veu en mòbils intel·ligents. Jo hi he anat aquest matí, una sessío de tres hores, una i mitja dins i una i mitja fora sense moure'm (feia molt de fred i he acabat dient les frases i improvisant les escenes amb la veu tremolosa! La noia del meu costat he sentit que deia: us sap greu si les darreres frases les faig molt curtes?).

Ha estat molt més dur del que em pensava i la persona que m'ha atés no ha estat gaire simpàtica, era grunyona i no m'ha explicat gairebé res del funcionament del projecte, però quan acabava la part a l'exterior he sentit que un noi explicava a una altra voluntària que era important fer una entonació natural i bla, bla, bla (jo gravava i no hi he pogut parar gaire atenció, la meua responsable si em despistava o m'aturava abans de gravar per pensar mig segon s'enfilava per les parets!!).

A més, com un noi ja va apuntar al fòrum de Racó Català, tot i que un dels criteris de selecció era saber el lloc on havies nascut (per qüestions d'equilibri dialectal) un cop allí t'agrupaven per província!! Imagineu-vos, una persona nascuda a Tortosa, parlant de català occidental, està al mateix que un tarragoní que parla en català oriental! No he hagut de signar cap contracte de confidencialitat, per tant sí que puc dir que quan et feien llegir frases com "reproduir:" (mai "reprodueix") les cançons de més èxit (amb molta diferència) eren les de Manel (precisament el mateix grup que jo havia esmentat a un parell dels exemples en què m'havia d'inventar les frases!). Ha estat un dia moooolt cansat i, jo que volia narrar-vos-en tot el procés, vaig tancant les parpelles mentre escric aquestes línies.

Comentaris