Viatge al sud-oest d'Anglaterra. Dia 1

Plymouth, l'animat Barbican, barri de pescadors.

COM SEMPRE, LES FOTOS ESTAN PENJADES EN L'ORDRE INVERS, HEU DE COMENÇAR PER LA DE MÉS AVALL I ANAR PUJANT... I la guia que portava, he vist que poc o mal actualitzada, la Guía Total d'Anaya per Gran Bretanya en castellà, ed. 2009.

Aquests darrers 10 dies he estat al sud-oest d'Anglaterra, una zona on no se m'hagués acudit mai viatjar si no fos perquè anava a visitar J, que treballa a Plymouth, una ciutat portuària amb poc per oferir (i mal comunicada: preneu nota, si voleu visitar aquesta àrea llogueu un cotxe, nosaltres, els dies que vam estar junts, ho vam fer; la resta, com que depenia de mi... vaig utilitzar un transport públic impuntual, amb poca freqüència, caríssim i que només arriba a les ciutats més importants). Perquè us en feu una idea, anar de l'aeroport de Bristol a Plymouth em va costar més de 40 pounds, tres transbords i uns 45 minuts de retard acumulat. El trajecte sol costar unes tres hores en tren... però depèn de les combinacions i els preus depenen de com, on i l'hora en què compres els bitllets.

Quan vaig arribar al Bed and Breakfast de Plymouth ja eren les 8 (i m'havien trucat milions de vegades per confirmar que arribaria abans que tanquessin les entrades a les 9 de la nit), així que vam anar a sopar ben abrigats i vam fer una passejada nocturna pel The Hoe (nòria, far, monuments militars, la ciutadella), el port i pubs del Barbican i les esglesietes del centre. Quan vam tornar al B&B ja eren gairebé les dotze i ensudemà ens esperava un dia molt llarg, que va començar carregat de problemes amb la reserva del lloguer de cotxes, però que per sort es van poden solucionar i van deixar pas a la nostra descoberta de Cornualles.